Warunki wysyłki, czyli czemu aż 4 dni…

Warunki wysyłki, czyli czemu aż 4 dni…


Edit Epidemiologiczny: w związku z epidemią SARS-CoV-2 informujemy: Po naszej stronie nie ma możliwości wysyłki zamówienia do Paczkomatu. Ma to z wiązek z faktem, iż wysyłamy do Was jedynie świeże, surowe kosmetyki, a niestety Paczkomaty nie gwarantują nam ani stałej temperatury (wiadomo: zimą Sybir, latem: Mordor), ani odpowiedniego zabezpieczenia przed zalaniem (do wysyłek używamy wyłącznie biodegradalnych komponentów papierowych: nie ma żadnych folii, streczów, czy taśm).
Dlatego udostępnilismy opcję DHL Service Point, która pozwala na odbiór przesyłki w puntach odbioru, do których należy pona 10 tysięcy placóek w całej Polsce, w tym sklepu Żabka i Inmedio (wszystkie punkty zapewniają, że dokłądają wszelkich starań by zachowywać najsurowsze wymogi sanitarne w obecnej sytuacji!)
Pamiętajcie, bardzo prosimy, że my tych zamówień dziennie wysyłamy naprawdę sporo (i bardzo Wam za to DZIEKUJEMY <3), więc nie mamy fizycznie czasu ani szans na to, by ręcznie adresować zamówienie: robią to za nas odpowiednie programy, które automatycznie pobierają adres, który umieszczacie w zamówieniu, nie mamy narzędzi do nadawań paczkomatowych, ani żadnych umów na tego rodzaju współpracę, więc niestety kiedy kilkadziesiąt osób dziennie pyta ,,a czy nie możecie zrobić dla mnie wyjątku i wysłać inaczej?” , to mimo najszczerszych chęci: nie możemy.

Przy dostawach do domu/mieszkania zachowaj odpowiedni dystans i odbieraj przesyłki w drzwiach lub przed domem, celem minimalizowania czasu bezpośredniego kontaktu.
 Zgodnie z wytycznymi instytucji sanitarnych, unikaj bezpośredniego kontaktu w formie witania się przez podanie rąk oraz przekazywania – w trakcie składania podpisów – telefonów, komputerów mobilnych czy długopisów itp.                                                

 

Ceny wysyłek na terenie Polski wyglądają następująco:

Kurier DHL: 14,00 zł
DHL Service Point (min. Żabka, Kaufland, Inmedio): 10,50zł

Jeśli jednak jesteś kosmetiksowym świrem i zdecydujesz się zostawić nam powyżej 150,00 zł, przesyłkę bierzemy na siebie, Twoja paczka jest darmowa!


Każde zamówienie pakowane jest w duchu less waste. Kosmetiksy lądują w bezpiecznym, tekturowym pudełku, zabezpieczone wełną drzewną (będąc odpadem w produkcji drewna użytkowego. Nie jest to żande ,,tajemnicze sianko” z odległych krain) lub papierową (to takie papierowe serpentynki z makulatury). Szkło zabezpieczamy dodatkowo tekturką z recyklingu, a całość owijamy w ładny  papier (z recyklingu), łączenia zaklejamy papierową taśmą i na koniec dodajemy papierowy list przewozowy.
Niemal wszystkie elementy paczki są w pełni biodegradowalne i zupełnie śliczne; można wręczać jako dary losu.

Używamy wyłącznie tzw ,,zdrowych paragonów“, czyli takich, które nie zawierają fenoli, w tym szkodliwych Bisfenoli A i S. Niestety nie możemy z tego zrezygnować, ponieważ jak każdą legalnie i odpowiedzialnie działającą firmę, dotyczy nas obowiązek fiskalizacji, więc nawet jeśli prosicie by tego nie robić: zawsze musimy wystawić Wam paragon! (nawet wtedy, kiedy zamówienie jest prezentem i prosicie nas o niedodawanie paragonu do zamówienia, to i tak go wystawiamy, choć -Nasz Klienta Nasz Pan- nie dodajemy go do zamówienia i od razu umieszczamy w niszczarce. Kopia jednak musi się znaleźć w pamięci naszej kasy fiskalnej.)

Czas realizacji zamówienia w Szopie to maksymalnie 4 dni robocze, choć ponad 80% zamówień opuszcza naszą pracownię w przeciągu 2 dni. Nie wynika to z naszego lenistwa, czy niechęci do pakowania paczek, ale z faktu, iż w Szopie wszystko robimy sami: od ekstraktów, przez wyrabianie kosmetiksów, po ich etykietowanie i pakowanie (to się profesjonalnie nazywa konfekcjonowanie, trudne słowo), kończąc na wysyłce. Dzięki odrobinę dłuższemu niż standardowy korporacyjny czasowi realizacji, możemy nadać do Ciebie świeże, porządne kosmetiksy, wyrabiane z uwagą w małych partiach. W bardzo rzadkich sytuacjach zdarza nam się wydłużać ten termin, ale prosimy: pamiętajcie, że rzadko wynika to z naszego bycia życiową parówą, a jedynie z troski o jakość. A czasami po prostu ze złośliwości losu: bo czasem nawet najelpszy kurier nie dojedzie 🙂
Jeśli jednak bardzo, bardzo zależy Ci na czasie: napisz nam to w uwagach do zamówiena lub w dodatkowym mailu. Zawsze staramy się pomóc jak potrafimy! Stąd właśnie mityczne 4 dni: żeby w razie niebywałego wypadku móc zrealizować zadanie-bombę!

Przesyłki nadajemy od poniedziałku do czwartku. Robimy tak, aby uniknąć sytuacji, gdy Twoje zamówienie – zawierające surowe, świeże kosmetyki bez stabilizatorów i konserwantów – spędza cały weekend w magazynach przewoźnika, w bliżej nieokreślonych temperaturach i wilgotnościach. Szopałki tego nie lubią.
Z tego samego powodu w naszym sklepie nie ma opcji Paczkomatów: nie chcemy ryzykować sytuacji przegrzania latem, zamarznięcia zimą, czy zalania deszczem (który w naszym kraju pada jakieś 364 i pół dnia…). 
Również dlatego nie udostępniamy opcji przesyłki za pobraniem: w przypadku braku odbioru takiej przesyłki, kosmetyki spędzają zdecydowanie zbyt dużo czasu w transporcie (nawet do półtora tygodnia!), co może mieć negatywny wpływ na ich jakość, zatem nie moglibyśmy z czystym sumieniem zwrócić ich na magazyn i sprzedać komuś innemu, bo nie jesteśmy w stanie monitorować stanu każdej wysyłki w każdym momencie. Jedyną uczciwą opcją byłaby utylizacja takich niepewnych, wracających kosmetyków, co mocno gryzie się z naszą zasadą wyrabiania świeżych kosmetykówna bieżąco, zgodnie z zapotrzebowaniem celem ograniaczania odpadów do absolutnego minimum.
Utylizacja powodowałoby również dodatkowe koszta, które wpływałyby na cenę naszych wyrobów, podobnie jak konieczność  opłacania kosztów doręczeń także nieodebranych pobrań (za taką przesyłkę należy bowiem zapłacić, co jest totalnie uczciwe, bowiem firma kurierska spełniła swoją rolę i dostraczyła przesyłkę: to, że Klient z niej zrezygnował i nie opłacił jej, nie oznacza, że koszty magicznie znikają. Musi pokryć je nadawca, czyli my). A wszystkie te koszty musiałby ostatecznie zostać uwzględnione w cenie kosmetiksów, no bo jak inaczej?
Dlatego analizując bilans plusów i minusów podjęliśmy decyzję o zrezygnowaniu z tego sposobu dostawy.
Jednocześnie uprzejmie przypominamy, że jesteśmy w pełni legalnie działającą firmą, co oznacza konieczność precyzyjnych rozliczeń i fiskalizacji wszystkich transakcji, jesteśmy pod stałą kontrolą urzędów i księgowych, dlatego dokonanaie wpłaty jest bezpieczne i wiążące, nie musiscie się nas obawiać  🙂

*Wstrzymaliśmy aktualnie współpracę z firmą InPost. Jeśli firma kurierska DHL komuś z Was nie odpowiada – nie martwcie się, już wkrótce pojawią się nowe formy wysyłki!

W tej chwili nie przewidujemy opcji odbiorów osobistych w pracowni!
Nie ma wyjątków od tej zasady- wynika ona z kwestii przepisów sanitarnych.

W przypadku wysyłek zagranicznych więcej informacji już niebawem, w tej chwili opcja ta jest niedostępna.